یک دم آسودگی

بیاییم برای یک لحظه هم شده ناخوشی های دنیا رو رها کنیم

یک دم آسودگی

بیاییم برای یک لحظه هم شده ناخوشی های دنیا رو رها کنیم

یک دم آسودگی

ما به روی دوستان از بوستان آسوده ایم
گر بهار آید گر باد خزان آسوده ایم
سعدی

آخرین نظرات

"پرتره"

يكشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۰۸ ب.ظ

قبول دارید که بعضی از نقاشی ها باهامون حرف می زنن؟ بعضی از نقاش ها چنان هنرمندانه اشیا، طبیعت و انسان ها رو به تصویر می کشند که به نظر میاد واقعی اند!...خب کتابی که می خوام امروز معرفی کنم در رابطه با نقاش و نقاشیه... یه داستان به شدت جذاب، خلاقانه و میخکوب کننده !!! 

 این داستان رو نیکلای گوگول همون نویسنده "داستان کوتاه شنل"در سال 1835 نوشته. ولی سبک داستان نویسی و پرداخت اون بیشتر شبیه به داستان های مدرنه!

داستان: درباره نقاش با استعدادیه که یک پرتره، از یک بازار کوچک محلی نظرش رو جلب می کنه و اون رو می خره. اما تصویر فرد موجود در تابلو حالت عجیبی داره ( مخصوصاً چشمانش که انگار خیره به آدم نگاه می کنند) و این موضوع باعث شروع ماجراهایی برای نقاش میشه....

چیزی که برام عجیب بود: نمی دونم چرا فرد توصیف شده در تابلو من رو به شدت یاد شخصیت تاریخی "X" می انداخت.👇 این شخصیت در زمان نوشتن این داستان هنوز به دنیا نیومده بود. شما X رو می شناسید؟

پرتره ای از آقای "X"  وزیر دربار، راهب و به باور برخی جادوگر!

فیلم: راستش وقتی این کتاب رو خوندم فکر کردم با توجه به موضوع نابش حتما فیلم های زیادی ازش ساخته شده... ولی برخلاف تصورم تنها چیزی که پیدا کردم یک فیلم خیلی قدیمی (1915) بود که ظاهراً 45 دقیقه بوده ولی فقط 8 دقیقه ازش باقی مونده 👇

  • دختر پاییزی

نیکلای گوگول

دیدگاه شما (۴)

وای...فیلمه یجورایی ترسناک بودo-o

پاسخ:
موافقم مخصوصا چون فیلمش صامته آدم بیشتر می ترسه 😰 امیدوارم زیاد نترسیده باشی.. فقط این یه تیکه داستان یکم ترسناکه ولی بقیه ش نه 😉
ممنون از حضورت ☺️🥰

سلام

وای چیگده گشنگ شده پس زمینه😍😍😍

 

ممنون بابت معرفی داستان🤗کنجکاو شدم بخونمش

 

فیلمشم پلی نکردم😅😅کامنت قبلی گفت ترسناکه دیگه جرات نکردم ببینمش😅آی اَم ترسو😅

پاسخ:
سلام عزیزم ❤️

 "وای چیگده گشنگ شده پس زمینه😍😍😍"
 قربانت😊🌷 چشمات خوشگل میبینه 🥰🥰😘...راستش دیگه دیدم درسته که من دختر پاییزییم😂 ولی پاییز خیلی وقته گذشته زیاد جالب نیست هنوز رو وبم باشه 😅😅 دیگه عوضش کردم 🙂

"ممنون بابت معرفی داستان🤗کنجکاو شدم بخونمش"
خواهش میکنم🙃🥰...من این داستان رو از شنل بیشتر دوست داشتم. داستانش خیلی نو بود برام و اونقدر جذاب که ناخودآگاه دنبالش می کردم🤔

"فیلمشم پلی نکردم😅😅کامنت قبلی گفت ترسناکه دیگه جرات نکردم ببینمش😅آی اَم ترسو😅"
ولی من از هیچی نمی ترسم (مثلا الکی😂).. آره خب راستش یکم ترسناکه 😅😅 ولی اون جوریام نیست.. تو شب و تنهایی نبینی مشکلی نیست😉

  • فاطمه حیدری (رضوان)
  • سلام

    خیلی مشتاق شدم این کتاب رو بخونم

    البته پیشنهاد خوبی برای علاقه مندان به هنر نقاشی هم هست 

    ممنون که معرفی کردید 

    پاسخ:
     سلام 😊

     "خیلی مشتاق شدم این کتاب رو بخونم"
    چقدر خوب 🥰 مطمئنم که خوشت میاد 😊

    "البته پیشنهاد خوبی برای علاقه مندان به هنر نقاشی هم هست "
    همین طوره ...اتفاقا تو کتاب اسم های نقاش ها و سبکشون میاد که فکر می کنم برای کسایی به نقاشی وارد باشن خیلی ملموس باشه 😉

    "ممنون که معرفی کردید"
    خواهش می کنم🌷 خوشحالم که خوشت اومد 😀 ممنون از حضورت 🙏

  • مژگان احمدی موقری
  • درود  عرض ادب احترام به دخمل پاییزی 

    هیچ میدونستی  روح لطیفت و  نجابت معصومانه ات در  چیدمان واژگانت  نمود داره  و  لحن نوشتاری مختص خودت رو داری که سبب بروز احساس آرامش و امنیت در مخاطب میشه.  

    پاسخ:
    سلام و درود 😊

    خیلی خیلی ممنونم 🙏💐 شما خیلی نسبت به من لطف دارید 💐😊 ارادتمندم😅 خوشحالم که تونستم حس خوبی رو منتقل کنم 🥰

    ارسال نظر

    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.