یک دم آسودگی

بیاییم برای یک لحظه هم شده ناخوشی های دنیا رو رها کنیم

یک دم آسودگی

بیاییم برای یک لحظه هم شده ناخوشی های دنیا رو رها کنیم

یک دم آسودگی

ما به روی دوستان از بوستان آسوده ایم
گر بهار آید گر باد خزان آسوده ایم
سعدی

آخرین نظرات

پاییز کوچک من

دوشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۰۸:۴۲ ب.ظ

 این شعر بسی به دلم نشست.. گفتم برای شما هم بذارم بخونید 😊

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

  عکس: روستای کردان (25 کیلومتری شهر کرج)

 پاییز کوچک من

 پاییز کهربایی تبریزی‌هاست

 که با سماع باد

 تن را به پیچ و تاب جذبه

 تن را به رقص می‌سپرند

 و برگ‌های گر گرفته

 که گاهی با گردباد

 مخروط واژگونه‌ای از رنگ‌اند

 و گاه ماهیان شتابانی

 در آب‌های باد

 پاییز کوچک من

 وقت بزرگ باران‌ها

 باران، جشن بزرگ آینه‌ها در شهر

 باران که نطفه می‌بندد در ابر

 حیرت درخت‌های آلبالو را می‌گیرد،

 و من غم بزرگ باغچه را

 از شادی حقیر گلدان‌ها

 زیباتر می‌یابم

 پاییز کوچک من

 گنجایش هزار بهار،

 گنجایش هزار شکفتن دارد

 وقتی به باغچه می‌نگرم

 روح عظیم «مولانا» را می‌بینم

 که با قبای افشان

 و دفتر کبیرش

 زیر درخت‌های گلابی

 قدم می‌زند

 و برگ‌های خشک

 زیر قدم‌هایش شاعر می‌شوند

 وقتی به باغچه می‌نگرم

 «بودا» حلول می‌کند

 در قامت تمام نیلوفرها

 وقتی به باغچه می‌نگرم

 پاییز «نیروانا» ست

 پاییز نی زنی است

 که سحر ساده نفسش را

 در ذره‌های باغ

 دمیده است

 و می‌زند

 که سرو به رقص آید

 پاییز کوچک من

 دنیای سازش همه رنگ‌هاست

 با یکدیگر

 تا من نگاه شیفته‌ام را

 در خوش‌ترین زمینه به گردش برم

 و از درخت‌های باغ بپرسم

 خواب کدام رنگ

 یا بی رنگی را می‌بینند

 در طیف عارفانه پاییز؟

                (حسین منزوی)

  • دختر پاییزی

دیدگاه شما (۴)

سلام

خوبی ؟

قشنگ بود😊حسین منزوی با قلم ساده و روان حسشو بیان میکنه.اینم یجور نبوغ👌

پاسخ:
سلام عزیزم...ممنونم 😊
خوشحالم که خوشت اومد 😊...دقیققاا 👌👌...برای من این شعر خیلی روح نواز بود 🥰
  • فرناز فرزان
  • سلام ^_^

    شعر قشنگی بود

    تصاویر هم بسیار زیبا بودن عکس اولی رو بیشتر دوست داشتم عاشق این خونه های قدیمی ام که وسط حیاطشون حوض دارن :)

    پاسخ:
    سلام فرناز جان 😊...خوشحالم خوشت اومد 🥰...ممنونم😊...منم همین طور کلا حوض و باغچه های این چنینی به خونه صفای دیگه ای میده😍🥰

    درود بر شما

    چقدر حال خوب در عکسها بود

    چقدر شعر دل نشین ...:)

    سپاس 

    پاسخ:
    سلام سارا جان😊...خواهش می کنم😊🌷 برای منم خیلی دل نشین بود 🥰

    سلام سلام سلام

    به به خیلی خوب بود👌

    پاسخ:
    سلام 😊...خوشحالم که دوست داشتید😊

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">