یک دم آسودگی

بیاییم برای یک لحظه هم شده ناخوشی های دنیا رو رها کنیم

یک دم آسودگی

بیاییم برای یک لحظه هم شده ناخوشی های دنیا رو رها کنیم

یک دم آسودگی

ما به روی دوستان از بوستان آسوده ایم
گر بهار آید گر باد خزان آسوده ایم
سعدی

آخرین نظرات

قصه های فراموش نشدنی "مجید"

پنجشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۹، ۰۹:۳۷ ب.ظ

می دونم که اصلا "قصه های مجید" نیاز به معرفی نداره از هر کسی که تو ایران زندگی می کنه بپرسید احتمالا یه خاطره هر چند کوچیک ازش داره. حتی اگر کتابش رو هم نخونده باشه سریال قشنگی که کیومرث پوراحمد بر اساس این کتاب ساخته رو حتما دیده...داستان های شیرین و دلچسبی که روایتگرشون یک پسر بچه به نام مجیده که با مادربزرگش در یکی از روستاهای کرمان (در فیلم و سریال اصفهان) زندگی می کنه... هوشنگ مرادی کرمانی قصه های مجید رو براساس زندگی واقعی خودش، در سال 1353 برای پخش در رادیو (به صورت نمایش) نوشت و همون زمان با استقبال مردم رو به رو شد و همین محبوبیتش منجر به چاپ کتاب و بعد از اون فیلم شد...

چطور یک عاشق کتاب شدم؟: مرادی کرمانی در یکی از داستان های کتاب قصه های مجید به نام "عاشق کتاب" ماجرای بامزه ی علاقمند شدنش به کتاب خوندن رو توضیح میده:

" مش اسدالله صفحه ای از کتابی پاره کرد. و باصفحه ی پاره شده پاکت قیفی درست کرد. تویش  تنباکو ریخت. گذاشت توی ترازو وزنش کرد. درش را بست و داد دست من. قند و چای و زردچوبه هم  گرفته بودم

***

تعطیل تابستان بود کار درست و حسابی نداشتم. همین جور، برای این که خودم رو سرگرم کنم، نشستم گوشه ی اتاق و بنا کردم به خواندن صفحه های کتابی که تویشان تنباکو و قند و چای و زردچوبه پیچیده شده بود. هشت تا صفحه پشت هم بود. از صفحه 15 تا 22 .  اول زردی های زردچوبه  و سفیدی های قند  را، قشنگ و با صبر و حوصله  از صفحه ها فوت کردم  و بنا کردم به خواندن. چقدر خوب و ساده و گیرا نوشته شده بود! قصه ی خوبی بود هر 8 صفحه را خواندم . حقیقتش تا اون موقع کتابی غیر از کتاب های درسی نخوانده بودم. آن 8 صفحه را که خواندم ، مزه کتاب رفت زیر دندانم. اما بدشناسی اینجا بود که قصه درست جای شیرینش، ته صفحه 22 یعنی آخرین صفحه ای که به دستم رسیده بود، قطع شد. درست جای حساس و هیجان انگیز قصه..."

مرادی کرمانی در یکی از مصاحبه هاش گفته بود :

" واقعیت این است که دوره بچگی ما کتاب‌های ویژه کودکان نبود به خصوص در شهرستان‌ها کتابی برای بچه‌ها پیدا نمی‌شد و من هم بیشتر کتاب‌های بزرگسالان را می‌خواندم. البته کلا خیلی به کتاب دسترسی نداشتم ولی بیشتر کتاب‌های پاورقی آن دوره را می‌خواندم؛ کتاب‌های عامه پسند.
یادم می‌آید کتاب‌های حسینقلی مستعان را می‌خواندم یا کتاب‌های جواد فاضل تا اینکه بعدا سراغ کتاب‌های ویکتور هوگو رفتم مثل «بینوایان»، «مردی که می‌خندد» «گوژپشت نوتردام» و... کم کم با صادق هدایت آشنا شدم. آن زمان می‌گفتند هدایت نخوانید! داستان‌هایش ناجور و خطرناک است، اگرخواندید، خودکشی می‌کنید!
اما من هدایت را خواندم "

دریافت

اگر سریال قصه های مجید رو دیدید اما هنوز کتابش رو نخوندید، به شدت توصیه می کنم بخونید مطمئناً به اندازه فیلم چه بسا بیشتر ازش لذت خواهید برد👌

  • دختر پاییزی

هوشنگ مرادی کرمانی

دیدگاه شما (۵)

سلام عزیزم

چند روز پیش حمید محمدی مجری خبر ورزشی رو آورده بودن کتاب باز.اونم میگفت اولین کتابی که خونده یه کتاب درباره ی مارکسیست بوده دومیش هم عربی به زبان ساده 😂😂چون کتاب مناسب کودکان خیلی پیدا نمیشده.

خداروشکر الان کتاب مناسب بچه ها و نوجوانان زیاده.البته بچه های الانی دیگه مثل سابق اهل کتاب نیستن😕

 

پاسخ:
سلام مشکات جانم 🥰
 
 "چند روز پیش حمید محمدی مجری خبر ورزشی رو آورده بودن کتاب باز.اونم میگفت اولین کتابی که خونده یه کتاب درباره ی مارکسیست بوده دومیش هم عربی به زبان ساده 😂😂 چون کتاب مناسب کودکان خیلی پیدا نمیشده."
 😂😂... آره مثل این که اون موقع ها کتابای مناسب کودکو و نوجوان خیلی کم بوده ..بندگان خدا اونایی که علاقمند بودن مجبور بودن این کتابا رو بخونن 😂

 "خداروشکر الان کتاب مناسب بچه ها و نوجوانان زیاده.البته بچه های الانی دیگه مثل سابق اهل کتاب نیستن😕"
دقیققاً 👌 ...البته شاید طعم خوندن کتاب خوب رو هنوز نچشیدند🤔 چون قطعا هیچ چیز جای کتاب خوندنو نمی گیره 🙂

سلام عزیزدلم

چه تجدید خاطره قشنگی 😍😘

دیگه همشهری منم هست بیشتر بهم چسبید 👌👌

کتاباشو نخوندم ولی به توصیه ات گوش میکنم عزیزم .ممنونم ازت

پاسخ:
سلام مهشید جانم 🥰

"چه تجدید خاطره قشنگی 😍😘"
قربانت 😘🥰
 
"دیگه همشهری منم هست بیشتر بهم چسبید 👌👌"
  چقدر عالی 😍😍

"کتاباشو نخوندم ولی به توصیه ات گوش میکنم عزیزم .ممنونم ازت"
بی شک یکی از بهترین کتابایی که تو عمرم خوندم حتما حتما بخونش...خواهش می کنم عزیزم😘❤️

حتمااا عزیزکم ♥️♥️👌👌👌

پاسخ:
❤️❤️❤️❤️
  • نسیم ملایری
  • سلام    چه پیج خوب و زیبا و مفیدی 

    تو رو خدا  حالا ک این همه مخاطب داری     نویسنده  شین براری رو  هم  ازش لااقل یکی دونه کتاب و یا داستان هاش رو بزار.   خیلی متفاوت و عالیه

    پاسخ:
    سلام😊 ممنونم 🙏🌷
    راستش خیلی به کاراشون اشراف ندارم تازه دارم آشنا میشم 😅

    سلام وبلاگ زیبایی دارید . ❤

    پاسخ:
    سلام خیلی ممنون از محبتت 🥰

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">