یک دم آسودگی

بیاییم برای یک لحظه هم شده ناخوشی های دنیا رو رها کنیم

یک دم آسودگی

بیاییم برای یک لحظه هم شده ناخوشی های دنیا رو رها کنیم

یک دم آسودگی

ما به روی دوستان از بوستان آسوده ایم
گر بهار آید گر باد خزان آسوده ایم
سعدی

آخرین نظرات

معرفی و دانلود داستان کوتاه "شنل"

يكشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۹، ۰۹:۲۷ ق.ظ

یک داستان بی نظیر از نیکلای گوگول ... در زمانی که بیشتر داستان ها و رمان ها در مورد طبقه اشرافی نوشته می شدند (1842)، نویسنده کتاب شخصیت اصلی داستانش "آکاکی آکاکیویچ" را از یک طبقه محروم انتخاب می کند و تلاش می کند تا عمق درد و رنجی را این طبقه متحمل می شود به تصویر بکشد ... شهرت"شنل" جهانی ست و به عنوان اولین داستان کوتاه به معنای امروزی از آن یاد می کنند... در وصف این داستان همین بس که داستایوفسکی در جایی گفته: "همه ما از زیر شنل گوگول بیرون آمده ایم"

 

برای دانلود بر روی لینک زیر کلیک کنید 👇

دانلود داستان کوتاه شنل
حجم: 313 کیلوبایت

 

درباره نویسنده: نیکلای واسیلیویچ گوگول متولد سال 1809 در اوکراین است. او در سال 1828 پس از پایان تحصیلات دبیرستان به سن پترزبورگ رفت. ابتدا مجموعه شعر هایش با بی اعتنایی رو به رو شد. در سال 1830 به عنوان منشی در اداره ای دولتی کار گرفت. یک سال بعد اولین مجموعه داستانی خود را به نام "شب ها در مزرعه ای نزدیک دیاکانکا" (در ایران تحت عنوان "شب های پرماجرا" ترجمه شده) منتشر کرد که با استقبال زیادی رو به رو شد از دیگر آثار او می توان به :

"نفوس مرده" ( مردگان زرخرید)،"تاراس بولبا"،"دماغ"، "تصویر"، "کالسکه" اشاره کرد

 

فیلم: بر اساس این داستان فیلم های زیادی ساخته شده. یکی از اقتباس های ماندگار، فیلمی ست به همین نام در سال 1952 به کارگردانی هنرمند ایتالیایی"آلبرتو لاتوادا"

  • دختر پاییزی

دانلود کتاب

نیکلای گوگول

دیدگاه شما (۸)

سلام عزیزم

تو ۲۲ سالگی مجموعه داستان نوشته و با استقبال زیادی روبه رو شده😐

 

میگم ما خیلی عقبیم یا اینا خیلی جلو بودن؟؟؟😐😐

پاسخ:
سلام مشکات جانم 😍😍
😅سوالت خیلی فلسفی بود (ایموجی تفکر)
امم...وااالا فکر میکنم کنم قدیما زود وارد هر حرفه ای می شدند رقابتم کم بوده نسبتا 😕 بنابراین آدم های با استعداد اگر پشتوانه داشتند خیلی خوب دیده می شدند. (تو این جا ننوشتم ولی گوگول موقعی که اولین مجموعه داستانش رو نوشته، یه نویسنده خیلی معروف اون زمان به اسم پوشکین خیلی حمایتش کرده و خیلی از کارش تعریف کرده که باعث محبوبیتش شده).  ولی الانا باید هفت خوان رستم بگذرونی... هزارتا مهارت همزمان داشته باشی تا بتونی با بقیه آدما برای شغل معمولی رقابت کنی 😐😐
ببخشید که غر زدم 😅😅
البته موفقیت همیشه همراه با خوشبختی نیست که اگر دومی نباشه من ترجیح می دم نداشته باشمش👇
"گوگول در سال 1852 به روسیه بازگشت و در حالتی جنون زده و غیر عادی، جلد دوم کتابش (نفوس مرده) را سوزاند و چند روز بعد از آن در 21 فوریه درگذشت"
 البته من همیشه فکر می کنم از عالم و آدم عقبم 😑

سلام سلام سلام

مرسی بابت معرفی

پاسخ:
سلام 😊
خواهش می کنم🌷
امیدوارم از خوندش لذت ببرید

سلام

خوبی؟؟🙃

عه منم فکر میکنم عقبم😐😐ولی من خیلی فکر کردم 😅بگو خسته نباشی😂

بنظرم هرکسی اونجاییه که میتونسته باشه و مقایسه عقلانی نیست.این کم بودن رقابت رو هم قبول دارم هرچند به تناسبش امکانات هم کم بوده.

 

 

راستی امروز داستانو گوش کردم(نمیتونم کتاب الکترونیک و پی دی اف بخونم واسه همین یا کاغذی میخونم یا صوتیشو گوش میدم)یه نقد هم الان ازش خوندم.

راست میگفتی خیلی جالب بود.در عین سادگی خیلی تامل برانگیز بود😶😶میدونی خیلی نامحسوس ولی عمیق، به آدم تلنگر میزد که نکنه توام مثل آکاکی تو دور باطل گیر کنی!!!میدونی از اینکه کار و تلاش کنم ولی ته تهش ببینم فقط داشتم چاله هایی که خالی میکردمو دوباره پر میکنم، میترسم😐میترسم عمرم الکی تلف بشه😑

چقدرم که اخرش غم انگیز بود😕😕جیگرم کباب شد واسش

 

 

 

پاسخ:
 سلام عزیزم...ممنونم😊

 "عه منم فکر میکنم عقبم😐😐"
هعی😑😑😑


 "ولی من خیلی فکر کردم 😅بگو خسته نباشی😂"
 خسته نباشی دلاور😂


 "بنظرم هرکسی اونجاییه که میتونسته باشه و مقایسه عقلانی نیست.این کم بودن رقابت رو هم قبول دارم هرچندبه تناسبش امکانات هم کم بوده."
با یه بخش از حرفت موافقم با یه بخش دیگه ش مخالف (ایموجی تفکر) این که مقایسه عقلانی نیست و امکانات اون زمان کم بوده رو کاملا قبول دارم...ولی به نظرم هر کسی لزوما اونجایی نیست که می تونسته باشه...خیلی آدما هستند که جایگاهی که دارند با توانایی هاشون اصلا تناسب نداره ...و خیلی عوامل می تونه تو این مسئله نقش داشته باشه هم درونی هم بیرونی.
مررسی که گوش کردی 🥰🌷 خوشحالم که خوشت اومد 😄... منم مثل تو خیلی با شخصیت اصلی خیلی ارتباط برقرار کردم


 " میدونی از اینکه کار و تلاش کنم ولی ته تهش ببینم فقط داشتم چاله هایی که خالی میکردمو دوباره پر میکنم، میترسم😐   میترسم عمرم الکی تلف بشه😑"
 دقیقااا من بزرگ ترین ترس زندگیمه😑😑
 البته یه چیز که من فهمیدم از این داستان این بود که آکاکی محکوم بود به این سرنوشت.. تو همون جایی که داره ماجرای انتخاب اسمشو می گه،کاملا به این قضیه اشاره می کنه.


 "چقدرم که اخرش غم انگیز بود😕😕جیگرم کباب شد واسش"
آخی آره 😢😢
ولی آخرش خوب انتقامش رو گرفت دلم خنک شد😉




  • فرناز فرزان
  • سلام

    ممنون که معرفی کردی

    باید جالب باشه سعی می کنم بخونمش

    پاسخ:
    سلام فرناز جان 😊😊...خواهش می کنم ممنون که به وبلاگ من سر زدی 🌷🥰 ... آره واقعا جالبه😉 فقط لطفا اگر تونستی بخونی و دوست داشتی نظرت رو راجع به کتاب برام بنویس ممنونم🌸

  • فرناز فرزان
  • چشم حتما نظرمو می نویسم :)

    پاسخ:
    ممنونم 🥰 🌸🌹

    به نظرم باید جالب باشه 🙂

    پاسخ:
    بله همین طوره 😊... امیدوارم از خوندش لذت ببرید
  • مژگان احمدی موقری
  • سلام  جوجه رنگی جان 

    امید وارم  عالیتر باشی 

    من سپاس دارم بخاطر  این مطلب خوبت

    یه پیشنهاد به دوستان کتابخوان دارم ؛  اگر...اگر...اگر بر فرض محال  زمانی،  مکانی، وقتی،  روزی روزگاری  تایم اضافه داشتید  میتونید با جستجو در موتورهای جستجوگر   مثل گوگل و غیره  و درج اسم نویسنده ای بنام  آقا/یا بلکه خانم  شین براری  یا که شهروز براری صیقلانی ،  رایگان آثار ادبیات داستانی زیباش رو مطالعه کنید.  خیلی جذاب و خوب و خاص مینویسه. 

    پاسخ:
    سلام بر شما 😊....ممنونم🌷 امیدوارم حال شما هم خوب باشه 😊...ممنون بابت معرفی ها تون 🙏🌷
  • سپیده بهکام سلفچگان homa
  •  من  خوندم  کتابای  شین براری  رو    .  خیلی  نازه .    در ضمن  فکر کنم  اقا  باشه   .   چون  شهروز اسم اقایون  محسوب میشه . مرسی از دختر پاییزی  

    پاسخ:
    چقدر خوب 😊 منم معرفی آثارش رو که دیدم به نظرم جالب اومد👍 حتما سر فرصت می خونمشون

     "در ضمن  فکر کنم  اقا  باشه   .   چون  شهروز اسم اقایون  محسوب میشه"
    منم همین فکرو می کنم 👍

     "مرسی از دختر پاییزی" 
     خواهش می کنم 🥰🌷

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">