یک دم آسودگی

بیاییم برای یک لحظه هم شده ناخوشی های دنیا رو رها کنیم

یک دم آسودگی

بیاییم برای یک لحظه هم شده ناخوشی های دنیا رو رها کنیم

یک دم آسودگی

ما به روی دوستان از بوستان آسوده ایم
گر بهار آید گر باد خزان آسوده ایم
سعدی

آخرین نظرات

گل های معرفت

دوشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۰۹:۲۱ ق.ظ

گل های معرفت

اثر: اریک امانوئل اشمیت

ترجمه سروش حبیبی

 

مجومه داستانی شامل 3 داستان کوتاه که از هم مستقل، ولی به لحاظ مفهومی یک مضمون دارند. موضوع کلی این داستان ها، مفهوم معرفت به ترتیب در ادیان بودایی، اسلام و مسیحیت است، که به زیبایی در قالب داستان گنجانده شده است. این داستان ها عبارتند از:

1. میلاروپا

2.ابراهیم آقا و گل های قرآن

3.اسکار و بانوی گلی پوش

اریک امانوئل اشمیت نویسنده کتاب، متولد سال 1960، ملیتی فرانسوی دارد. او  فارغ التحصیل رشته ی فلسفه است و مدتی در این رشته به تدریس کرده است. او نوشتن را از نوجوانی آغاز کرد و به گفته ی خودش «در شانزده‌سالگی دریافتم که باید نویسنده بشوم پس اولین نمایش‌نامه‌هایم را در دبیرستان نوشتم و در آن‌ها بازی کردم.» نمایش نامه های او در بیش از 50 کشور جهان به روی پرده رفته است

 سروش حبیبی مترجمی هست که بیشتر به خاطر ترجمه آثار تولستوی نویسنده روسی شناخته شده است، ترجمه روانی از این کتاب ارائه داده است

 

  • دختر پاییزی

اریک امانوئل اشمیت

دیدگاه شما (۱۴)

  • محسن نجفی
  • سلام وقت بخیر

    موفق باشید

  • دختر پاییزی
  • سلام آقای نجفی. ممنون از شما

    سلامت باشید

  • پسر بوشهری
  • سلام 

    مهدی اخوان ثالث، ارادت خاصی به پاییز داره. یکی از شعراش هم مربوطه به "پاییز سلطان فصل ها" 

     

  • دختر پاییزی
  • سلام

    بله همین طوره...من خیلی اشعارشون رو دوست دارم

    سلام شما کتاب می خونید ؟ کتاب می خرید یا اینترنتی می خونید؟ 

    پاسخ:
    سلام ... ممنون که به وبلاگ من سر زدید ... بله،قبلا از کتابخونه نزدیک خونمون کتاب می گرفتم الان تعطیل شده متاسفانه ...یه تعدادی هم کتاب از قبل خریده بودم اونا رو هر وقت، زمان و حوصله داشته باشم می خونم ... اینترنتی هم اگر قانونی باشه میخونم
    شما هم هر وقت دوست داشتی هر چیزی به نظرت اومد راجع به مطالب وبلاگم بنویس...خوشحال میشم از نظرات شما استفاده کنم

    شما چند ساله خانواده برتر و می شناسید ؟ من دو سال و نیمه آشنا شدم 

    بیشتر پست های قدیمی رو خوندم نظر قبلی رو بخونید تایید نکنید چرت و پرت نوشتم

    پاسخ:
    منم از همون حدود میشناسم...ولی حدود دوسه ماهی توش فعالیت دارم
    نظراتت رو دیدم خوب بود... ولی چون خودت گفته بودی تایید نکن...تاییدش رو برداشتم ....بعد هم کسی این جا شما رو نمی شناسه برای همین نگران نباش نظراتت رو بنویس... فقط من ممکنه یه چند وقتی نباشم وبلاگ یکم مشغله دارم ولی هر زمان، وقت داشته باشم تایید می کنم و جواب میدم

  • berelian ‌‌‌
  • خودت این کتاب رو خوندی؟

     

    پاسخ:
    آره خوندمش حدود دو سال پیش .مخصوصا داستان اولش خیلی قشنگه .در واقع بیشتر مفهوم عرفان رو تو ادیان مختلف بررسی کرده...یعنی بیشتر به مفهوم فلسفه ی زندگی تو این ادیان پرداخته .

    سلام  این کتاب و باید بخریم ؟  من خودم الان از لوکوبوک رمان تقدیر شیرین و میخونم تازه شروع کردم این از پریشان دل بهتره ،  این جور رمانها رو دوست دارم 

    رایگانه و چندتا از کاربران هم می گفتن خوبه حالا نمیدونم آخرشم خوبه یا نه ، نمیدونم شما از این رمانها دوست دارین 

    پاسخ:
    سلام ... بله، کتاب صوتی ش هم هست که البته اون هم پولیه... من خودم از کتابخونه امانت گرفتم خوندم ... ولی توی فیدیبو داستان دوم رو تحت عنوان "موسیو ابراهیم" رایگان گذاشته. اگر دوست داشتی می تونی بخونی ... در مورد رمان هایی که گفتی، چون نخوندم، نمیدونم.

    سلام تو خانواده برتر در مورد لوکوبوک سوال پرسیدی نمیدونم حتما اجازه ناشر و گرفته دیگه ، مدیر لوکوبوک آقای آرش یزدانیان هستن اگه می تونید از ایشان یا کاربران بپرسید  من تا حالا ازش سوال نکردم  فکر نکنم کار غیر قانونی بکنند 

    پاسخ:
    سلام :) ممنونم ..آخه  یه سایت دیگه هم بود به نام کتابناک که من دنبال می کردم بعد از یه مدت مسدود شد به خاطر این که یه سری کتاب هایی که اونجا بود ..از ناشر اجازه نگرفته بودند الان مشکلش برطرف شده ولی برای بیشتر کتابا اجازه دانلود نمیده...من یه مشکل دیگه هم که داشتم می خواستم عضو بشم ولی نمی دونم چرا اصلا بازار رو گوشیم نصب نمیشه 

    نمیدونم تو گوگل جستجو کنید چرا نصب نمیشه شاید راه حل رو پیدا کردین توضیح داده چرا برنامه ها نصب نمیشه

     فکر کنم خواهرم  بازار  رو  از فروشگاه پلی نصب کرده

    پاسخ:
    ممنونم ازت :) باشه امتحان می کنم

    من سه چهار ساله لوکوبوک رو میشناسم اگه غیر قانونی باشه چرا مسدود نشده 

    پاسخ:
    پس حتما اجازه از ناشرین داره... این برنامه رو موقعی که سرچ کردم کتاب های چاپی دیدم که رایگان گذاشته برای دانلود (البته نتونستم اپلیکیشن رو نصب کنم که دانلود کنم) این سوال برام پیش اومد و چون شما به من معرفی کردی ازت پرسیدم

    ببخشید بازم مزاحم شدم لوکوبوک رو از چند جا میشه نصب کرد 

    از گوگل پلی 

    مایکت 

    اناردونی 

    کافه بازار 

    اینارو تو خود لوکوبوک نوشته 

     

    پاسخ:
    سلام ف جان. خوبی؟
    چقدر خوشحال شدم کامنتات رو دیدم
    مررسی عزیزم از راهنماییت 🌷🌷
  • مژگان احمدی موقری
  • درود  عرض ادب و احترام به دختر پاییزی 

    شین براری در کتاب  پستوی شهر خیس یک اپیزود داره از پاییز.

    ناب بی بدیل،  حقیقی و پر احساسه.  


    پاییز،  میراث فرهنگیِ عاشقان است. ما همه مشمول وضَمه  عشقیم.   پاییز ملک مشاع عاشقان است،   پاییز معجونی بی همتا از ترکیب جادویی عطرهایی ست که هر یک رنگ خالص و بی مانند خود را بر طرح بومِ چهار فصل ایام میکشند.  ابری که بالای شهر،  ایستاده بود، عاقبت بارید و خزان در شهر خیس شد.  همین نیمه شبِ پیش بود که تقویم چهاربرگ دیواری لنگ لنگان از تن تبدار و پر عطش تابستان گذر کرد،  و خزان سوار بر باد سرکش و کوهلی از سمت جاده ی زمان آمد، وحشیانه خود را به هر درب و دیواری کوباند و به هر کوچه و پس کوچه ای سر زد،  گاه طغیان کرد و سرکش و یاقی خودش را به پنجره ای چوبی و تَرَک خورده کوباند تا آمدنش را خبر دهد.  پشت قاب چوبی و زهواردر رفته ی پنجره  دخترکی نوجوان خواب است ولی دستش از خواب بیرون مانده و او ناچار از بافتن رویای شبانه اش دست میکشد تا به عالم بیداری پل بزند،  عطر شیرین نفتالین های لای رخت خواب های مادربزرگ به مشامش میرسد و او میپندارد که عطر عشق است که در عالم رویا به.... 

    پاسخ:
    درود و عرض ادب واحترام متقابل🙂

    " شین براری در کتاب  پستوی شهر خیس یک اپیزود داره از پاییز.

    ناب بی بدیل،  حقیقی و پر احساسه. "

    بله همین طوره واقعا زیبا هست سپاس از شما به خاطر این نوشته زیبا 😊🌷

  • مژگان احمدی موقری
  • دختر پاییزی ،   امیدوارم حال دلت زیبا،  و  هوای روزگارت رنگین کمونی باشه.  کلیک نمایید لینک دختر تاجیک

    دنبال شدی عزیزم.  موفق و موید باشی جوجه رنگی جون

    پاسخ:
    من برای شما هم شادی و سلامتی رو آرزو می کنم 😊...وبلاگ جالبی هست ممنون از معرفی تون 🙏🌷...سلامت باشید🌷

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">